dijous, 31 de març de 2011

Presentació del Projecte LANDIS en la Prefectura de la Policia Local d' Ontinyent

El secretari autonòmic de Justícia i Administracions Públiques, Rafael Peset; el director de l’Institut Cartogràfic Valencià, Emilio Forcén, i l’alcaldessa d’Ontinyent, Lina Insa van presentar dijous passat, 24 de març, en la Prefectura de la Policia Local d’Ontinyent, el projecte LANDIS, integrat dins de la xarxa Comdes com a experiència pilot de localització i ajuda a la navegació en disseminats. El municipi d’Ontinyent és el lloc triat per a la posada en marxa d’este projecte i té com a objectiu atendre les emergències que es puguen produir en un terme municipal de la manera “més eficaç” i “en el mínim de temps possible”.




Segons va explicar Emilio Forcén: “el projecte s’ha dissenyat especialment per a aquells municipis que tenen molta edificació disseminada, la qual cosa suposa una dificultat afegida tant per a la localització d’una alarma com per a l’accés a estes cases. És per això que, amb la posada en marxa d’este programa nou, els municipis comptaran amb una ferramenta summament útil per a augmentar la seguretat dels veïns”.

Per a aconseguir estos objectius, el projecte nou integra informació de localització GPS de l’alarma, la qual cosa permet generar les rutes òptimes fins al lloc d’on procedix l’avís, i fa que les forces de seguretat i servicis d’emergència puguen actuar amb més agilitat.



El secretari autonòmic ha ressaltat que la idea va sorgir d’una demanda de l’alcaldessa d’Ontinyent per a tractar de donar solució a un problema d’accés ràpid per a atendre les urgències i les alarmes que es produïxen en la zona àmplia del disseminat. Ha destacat el treball realitzat i ha mostrat la seua satisfacció per “la culminació d’un projecte que s’estendrà a la resta de la Comunitat Valenciana” i que la convertirà “en l’avantguarda de la modernitat”.



A través de LANDIS, des del centre de comandament es localitzen les emergències i es controla la ubicació dels vehicles (policia, bombers o ambulància) per a assignar el que es trobe més pròxim al lloc de la incidència. D’altra banda, cada vehicle disposa d’una Unitat de Control Remot (RTU) amb la qual es pot comunicar via SMS/GPRS, i establir una comunicació bidireccional amb el centre de control. A esta unitat es connecta un navegador GPS que porta integrada la cartografia de l’ICV, igual que en el centre de comandament, i que permet generar la ruta òptima fins a la incidència, calcular el temps estimat d’arribada al lloc i comunicar la posició del vehicle en temps real, d’entre altres.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada